真昼の夕焼け

今朝の空は雲もなく晴れ渡り8時過ぎには明るくなりました。
ドゥンドレットはマイナス10℃前後でしたが、イエリバーレの街ではマイナス20℃ほどまで下がったそう。

午前は晴れ、夕焼けがきれいでした。午後は雪が舞いました。
Dundret, a beautiful small mountain in the land of Lappland.
In the city of Gallivare, the temparature is -20℃ and it is colder than mountain side.

ナルビックのスキーチームの合宿でゲレンデは夜までライトアップされていましたが、その上にオーロラが見えました。
Northern lights appear above the ski slopes of Dundret.